Cota de piață a Dacia a crescut la 1,6% anul trecut, de la 1,5% în 2013, potrivit biroului de înmatriculări auto german.
La nivelul lunii decembrie, Dacia a vândut 3.786 de autoturisme, ceea ce i-a conferit o cotă de piață de 1,6%.
Piața auto germană a înregistrat o creștere de 2,9% anul trecut, la 3,03 milioane de unități, iar în luna decembrie numărul de autoturisme comercializate în Germania a crescut cu 6,7% comparativ cu luna similară din 2013, la 229.700 de unități.
Jeep a consemnat cea mai mare creștere a înmatriculărilor dintre mărcile prezente pe piața auto germană, de 48,8%, vânzând 10.268 unități în 2014. Land Rover, cu o urcare de 18,1%, la 14.679 de unități, și Mazda, cu un avans de 16,7%, la 52.491 de unități, completează podiumul celor mai bune creșteri de anul trecut în Germania.
La polul opus se află marca Chevrolet, cu o scădere a vânzărilor de 77,4%, la 5.516 autoturisme, urmată de Lancia, cu o coborâre de 21,4%, la 1.262 mașini, și Lexus, cu un declin de 19,7%, la 1.328 mașini.
Vânzările mărcii Renault, parte a grupului cu același nume, care deține și Dacia, au avansat cu 6,5%, la 105.322 de unități în 2014.
Livrările liderului pieței auto germane, Volkswagen, au urcat cu 2,2% anul trecut față de 2013, la 656.494 de mașini, cel mai mare producător auto european având o cotă de piață de 21,6% în Germania.
Germania este a doua piață ca mărime pentru Dacia, după Franța.
În Franța, înmatriculările de autoturisme Dacia noi au crescut cu 12,9% în 2014, la 105.896 unități, conferind mărcii o cotă de piață de 4,88%. În luna decembrie, vânzările de mașini Dacia noi au scăzut cu 18,8%, la 8.386 unități, față de aceeași perioadă a anului trecut.
În Marea Britanie, vânzările Dacia au urcat anul trecut cu 39,1% în comparație cu 2013, la 23.860 unități, iar cota de piață a mărcii românești a crescut la 0,96% în 2014, de la 0,76% în 2013.